Jak nastavit GA4 a Google Tag Manager

Search Ready vyhledávání je schopné předávat důležitá data o vyhledávání do vašich Google Analytics. Podmínkou je, že máte správně implementován buď Google Analytics skript samotný nebo pomocí Google Tag Manageru vkládáte do webu Google Tag.

V případě použití Google Analytics skriptu nemusíte pro správné propojení Search Ready a Google Analytics dělat nic. Vše se propojí automaticky.

Ukázka GA4 skriptu:

GTAG skript example

V případě použití Google Tag Manager, je nutné provést dodatečnou konfiguraci.

Ukázka GTM skriptu vloženého do:

GTM script example

Postup konfigurace GTM

1. Přihlaste se do svého účtu na adrese https://tagmanager.google.com/ a vyberte správný Účet a Kontejner

GTM account

2. Na domovské stránce GTM přejděte do sekce Správce.

GTM admin

3. Klikněte na Import kontejneru.

GTM Import Tag

4. Stáhněte si Search Ready kontejner a uložte si ho lokálně na svůj počítač.

5. Klikněte na Vybrat soubor kontejneru a vyberte ho ze svého lokálního počítače. Dále klikněte na Existující pracovní prostor a vyberte ten, do kterého chcete kontejner přidat (většinou se bude jednat o Default Workspace). Potom zaškrtněte SloučitPřejmenovat konfliktní značky, pravidla a proměnné (ke konfliktům by dojít nemělo, neboť naše pojmenování jsou jedinečná, ale jistota je jistota). Nakonec klikněte na tlačítko Potvrdit

GTM import settngs

6. GTM vás přesměruje na svoji domovskou stránku, která bude vypadat přibližně takto.

GTM homepage

7. Nyní je nutné upravit napojení nově přidaných značek na vaše Google Analytics měření. K tomu potřebujete ID měření. Najdete ho ve svém účtu GA, v Administraci na tomto místě. Zkopírujte si ho do schránky

Get GA measurement ID

8. Vraťte se do GTM a klikněte nejprve v levém menu na Značky a pak klikněte na značku GA4 SR Search Result Click Event.

GTM SR tag

9. Klikněte na ID měření a  ísto výchozího ID vložte své vlastní ID měření (máte ho nyní ve schránce počítače 🙂). Změnu Uložte.

GTM insert GA esrement ID

10. Tento postup od bodu 8. opakujte i u druhé značky s názvem GA4 SR Search Results Event a případně i u třetí značky s názvem GA4 SR Native Search Event (tato značka je určena našim klientům, kteří využívají A/B testing).

11. Posledním krokem je OdesláníPublikování změn.

GTM save
GTM publish

12. Pokud je vše v pořádku, zobrazí se vám tato zpětná vazba.

GTM correct feeback

Chcete si Search Ready vyzkoušet?

Kontaktujte nás a my se vám co nejdříve ozveme. Pobavíme se o vašich potřebách a zjistíme, zda je pro vás Search Ready vhodné řešení.

Nechte nám na sebe kontakt

Odesláním tohoto formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem odborné a profesní komunikace navazující na zaslané údaje, nebo pozvání na osobní schůzku. Osobní údaje slouží výhradně pro potřebu SEARCH READY.

Děkujeme za vyplnění formuláře. Ozveme se vám co nejdříve.
Odeslání formuláře se nepovedlo. Zkuste to prosím znovu nebo nás
kontaktujte na emailu info@searchready.cz. Děkujeme.